- Незалежно від віку (чи це немовля, чи старший дошкільник) давати дитині достатньо часу на відповідь. Поки не стане видно, що дитина явно відволіклася на щось інше – чекати на її реакцію.
- Намагатися створювати для дитини умови і можливості, щоб вона сама могла починати взаємодію. Якщо дорослий весь час бере на себе ініціативу, у дитини просто не буде можливості зрозуміти, якою може бути її роль у спілкуванні з іншими.
- Розмовляючи з дитиною, дорослому важливо ставитися до неї як до повноцінного партнера, учасника двостороннього спілкування. Навіть у тому випадку, коли дитина не може відповідати словами, а лише поглядом чи увагою.
- Важливо говорити з дитиною саме на ті теми, які її цікавлять.
- З метою допомогти навчитися концентрувати увагу дорослий організовує щодня гру з дитиною у спеціально приготовленому місці, із обмеженою кількістю іграшок в полі її зору. При цьому вибираються саме ті ігри, яким дитина надає перевагу, і тимчасово виключаються усі інші, які можуть відволікати.
- У процесі гри важливо використовувати природні способи заохочення, які виникають спонтанно у звичайній ситуації розмови.